Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

‘Evde paketleme’ ilanlarına dikkat

Çözüm platformu Şikayetvar, evde ek iş ilanlarıyla ilgili kendilerine gelen şikayetleri derledi. Platform, ‘evde sabun paketleme’, ‘evde toka dizme’, ‘evden ek gelir fırsatı’ gibi ilanlarla başlayan dolandırıcılık şikayetlerinin 33 binin üzerine çıktığını duyurdu.

Haber Giriş Tarihi: 28.04.2025 09:51
Haber Güncellenme Tarihi: 28.04.2025 09:56
Kaynak: Haber Merkezi
Haberyazilimi.com
‘Evde paketleme’ ilanlarına dikkat

Platform tarafından yapılan açıklamaya göre, dolandırıcılar, evden çalışarak gelir elde etmek isteyen kullanıcıları sömürerek ciddi mağduriyetlere yol açıyor.

Özellikle Instagram ve Facebook üzerinden yayılan ilanlar; ‘Haftada 10 bin TL kazanç’, ‘Devlet destekli paketleme işi’ ve ‘Ev hanımlarına özel gelir fırsatı’ gibi vaatlerle dikkat çekiyor. Şık görseller, kurumsal bir dil ve profesyonelce hazırlanmış içeriklerle oluşturulan bu sayfalar, kullanıcıları kayıt formu doldurmaya yönlendiriyor. T.C. kimlik numarası, adres ve IBAN bilgileri isteniyor. Başvurunun ardından ise kapora ödemesi talep ediliyor.

Platformdan yapılan açıklamada şu bilgilere yer verildi: Bu dolandırıcılık girişimlerinin neredeyse tamamı kapora ödemesiyle başlıyor. İlanlarda ‘başvurunuz onaylandı’ denilerek kullanıcıdan ortalama 550 TL kapora isteniyor. Ödeme yapıldıktan sonra ise kullanıcılar ya engelleniyor ya da ‘kargo ücreti, sigorta bedeli, vergi gideri ve depozito bedeli’ gibi yeni masraf kalemleri çıkarılıyor. Ödemeyi reddeden kullanıcılarsa bu kez ‘sözleşmede cayma bedeli var’ denilerek tehdit ediliyor. Şikayetlere göre talep edilen cayma bedelleri 15 bin TL’den başlayıp, 300 bin TL'ye kadar çıkabiliyor. Bazı şikayetlerde, form doldurulurken verilen kimlik bilgileri kullanılarak kullanıcı adına hesap açıldığı da bildiriliyor. Kapora iadesi için daha yüksek bedeller istenmesi ve mağdurların tehdit edilmesi ise diğer dikkat çeken mağduriyetler arasında yer alıyor. Şikayetlerin yüzde 60’ı ödeme ve kapora taleplerini, yüzde 15’i tehdit ve baskı mesajlarını, yüzde 10’u ise kimlik hırsızlığı vakalarını kapsıyor. 2024 yaz aylarında zirveye ulaşan bu şikayetlere her geçen gün yenileri eklenmeye devam ediyor.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.