Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Sarıyer-Kilyos Tüneli sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul'un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır" dedi.
Haber Giriş Tarihi: 07.12.2024 00:05
Haber Güncellenme Tarihi: 07.12.2024 00:06
Kaynak:
AA
Sarıyer-Kilyos Tüneli TBM kazı başlangıç töreninde konuşan Uraloğlu, Türkiye'nin coğrafyası zengin bir çeşitliliğe sahip olsa da ağırlıklı olarak dağlık arazilerin bulunmasının inşaat sektörü için hem bir zorluk hem de yenilikçi çözümlerin geliştirilmesini zorunlu kılan bir durum olduğunu söyledi.
Dağlık bölgelerde inşaat yapmanın, düz arazilere kıyasla daha yüksek maliyetli ve zaman alıcı olduğunu dile getiren Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Zemin etütlerinin daha detaylı yapılması, patlatma ve kazı işlerinin daha titizlikle yürütülmesi, ayrıca ulaşımın zor olması gibi faktörler, projelerin maliyetini artırmaktadır. Ancak Türkiye'nin büyüyen ekonomisi ve gelişen şehirleşme, bu zorluklara rağmen inşaat faaliyetlerinin devam etmesini gerektirmektedir. Bu noktada, tünellerin TBM, yani Tünel Açma Makinaları ile mekanik olarak kazılması yönteminin önemi daha da artmaktadır. İlk defa Karayolları Genel Müdürlüğü çalışmasında TBM makinası çalışmaya başladı. TBM, özellikle yerleşim yerlerinde uzun tünellerin kazılmasında kullanılan son derece etkili bir teknolojidir. Mühendislerimiz, bilimsel bilgiyi pratik çözümlere dönüştürerek insanlığın yaşam kalitesini artıran, teknolojik gelişmeleri hayata geçiren ve dünyayı dönüştüren kişilerdir.
Türkiye'nin topografik yapısı, özellikle ulaşım ve altyapı projelerinde ciddi zorluklar oluştururken, aynı zamanda mühendislik alanında önemli bir deneyim zemini sunmaktadır. Ülkemiz coğrafyası pek çok mühendislik harikasına ev sahipliği yapmaktadır. Cumhurbaşkanı'mızın liderliğinde AK Parti hükümetlerimiz döneminde Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi projelerimiz üstün mühendislik teknikleriyle ülkemizin sembol projeleri arasına katıldı. Yine 2023 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü ünvanına sahip 1915 Çanakkale Köprümüz bir başka mühendislik harikasıdır. 8 adet orta ve 2 adet kenar ayak üzerinde inşa edilmiş ülkemizin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsü Eğiste Hadimi Viyadüğü Türk mühendislerimizin baş yapıtlarındandır. Tutma ve itme sürme çelik ortotropik kutu kesitli olarak dünya üzerinde yapımı tamamlanan ilk köprü olan Bitlis Çayı Viyadüğü bizim mühendislerimizin tasarım eseridir."
Bakan Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın, yapım aşamasından elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar her şeyinin Türk teknik ve mühendisliğinin ürünü olduğunu ifade etti.
Uraloğlu, Zigana Tüneli’nde, Türkiye'yi Kafkaslar'a bağlayan Pirinkayalar Tüneli’nde, Rize'nin 70 yıllık hayali Salarha Tüneli’nde Türk mühendislerin ve işçilerin çok büyük azmi ve emeğinin olduğunu belirtti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sarıyer-Kilyos arası 5 dakika olacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Sarıyer-Kilyos Tüneli sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul'un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır" dedi.
Sarıyer-Kilyos Tüneli TBM kazı başlangıç töreninde konuşan Uraloğlu, Türkiye'nin coğrafyası zengin bir çeşitliliğe sahip olsa da ağırlıklı olarak dağlık arazilerin bulunmasının inşaat sektörü için hem bir zorluk hem de yenilikçi çözümlerin geliştirilmesini zorunlu kılan bir durum olduğunu söyledi.
Dağlık bölgelerde inşaat yapmanın, düz arazilere kıyasla daha yüksek maliyetli ve zaman alıcı olduğunu dile getiren Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Zemin etütlerinin daha detaylı yapılması, patlatma ve kazı işlerinin daha titizlikle yürütülmesi, ayrıca ulaşımın zor olması gibi faktörler, projelerin maliyetini artırmaktadır. Ancak Türkiye'nin büyüyen ekonomisi ve gelişen şehirleşme, bu zorluklara rağmen inşaat faaliyetlerinin devam etmesini gerektirmektedir. Bu noktada, tünellerin TBM, yani Tünel Açma Makinaları ile mekanik olarak kazılması yönteminin önemi daha da artmaktadır. İlk defa Karayolları Genel Müdürlüğü çalışmasında TBM makinası çalışmaya başladı. TBM, özellikle yerleşim yerlerinde uzun tünellerin kazılmasında kullanılan son derece etkili bir teknolojidir. Mühendislerimiz, bilimsel bilgiyi pratik çözümlere dönüştürerek insanlığın yaşam kalitesini artıran, teknolojik gelişmeleri hayata geçiren ve dünyayı dönüştüren kişilerdir.
Türkiye'nin topografik yapısı, özellikle ulaşım ve altyapı projelerinde ciddi zorluklar oluştururken, aynı zamanda mühendislik alanında önemli bir deneyim zemini sunmaktadır. Ülkemiz coğrafyası pek çok mühendislik harikasına ev sahipliği yapmaktadır. Cumhurbaşkanı'mızın liderliğinde AK Parti hükümetlerimiz döneminde Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi projelerimiz üstün mühendislik teknikleriyle ülkemizin sembol projeleri arasına katıldı. Yine 2023 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü ünvanına sahip 1915 Çanakkale Köprümüz bir başka mühendislik harikasıdır. 8 adet orta ve 2 adet kenar ayak üzerinde inşa edilmiş ülkemizin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsü Eğiste Hadimi Viyadüğü Türk mühendislerimizin baş yapıtlarındandır. Tutma ve itme sürme çelik ortotropik kutu kesitli olarak dünya üzerinde yapımı tamamlanan ilk köprü olan Bitlis Çayı Viyadüğü bizim mühendislerimizin tasarım eseridir."
Bakan Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın, yapım aşamasından elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar her şeyinin Türk teknik ve mühendisliğinin ürünü olduğunu ifade etti.
Uraloğlu, Zigana Tüneli’nde, Türkiye'yi Kafkaslar'a bağlayan Pirinkayalar Tüneli’nde, Rize'nin 70 yıllık hayali Salarha Tüneli’nde Türk mühendislerin ve işçilerin çok büyük azmi ve emeğinin olduğunu belirtti.
Kaynak: AA
En Çok Okunan Haberler