Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

ŞİKAYETTE KATEGORİ LİDERİ KARGO VE ÖZEL BANKALAR

2024 yılını kategori bazında değerlendirdiğimizde ise en çok şikayet edilen kategori 156 bin 449 şikayet sayısıyla kargo sektörü olduğu görünüyor. Özel bankalar 149 bin 43 şikayet sayısıyla ikinci sırada yer alırken GSM operatörleri 146 bin 142 şikayet sayısı üçüncü sırada konumlandı.

Haber Giriş Tarihi: 13.02.2025 10:48
Haber Güncellenme Tarihi: 13.02.2025 10:49
Kaynak: Haber Merkezi
Haberyazilimi.com
ŞİKAYETTE KATEGORİ LİDERİ  KARGO VE ÖZEL BANKALAR

Şikayetvar’ın açıkladığı verilere göre 2023’te 193 bin 993 olan kayıtlı marka sayısı 2024’te 212 bin 424’e ulaştı. Platforma aylık ortalama 28 milyon ziyaret gerçekleşti. Şikayetvar aracılığıyla 3 milyon 188 bin 999 şikayet çözüme kavuştu. 2024’te şikayetlere toplam 482 bin 933 yorum gelirken, yüzde 13,8’lik artışla 1 milyon 533 bin 832 yeni kullanıcı platforma dahil oldu. Böylelikle Şikayetvar’ın toplam kullanıcı sayısı 12 milyon 619 bin 829’a ulaştı. Platforma aylık ortalama 28 milyon ziyaret gerçekleşti. Mart ayı Şikayetvar trafiğinin en yüksek olduğu ay olarak öne çıktı. 22 Temmuz tarihi ise 2024’te en çok şikayet gelen gün oldu. 
Habersiz iptal edilen siparişler can sıktı 
Şikayetvar tarafından açıklanan verilere göre e-ticaret sektörü 400 bin 12 şikayet sayısıyla tüketicilerin en çok çözüm beklediği sektör oldu. Onu sırasıyla internet platformları (354 bin 994 şikayet sayısı), finans (339 bin 501 şikayet sayısı) ve iletişim sektörü takip etti (291 bin 941 şikayet sayısı). Alışveriş, kargo ve nakliyat, kamu kurumları, beyaz eşya, giyim ve ulaşım öne çıkan diğer sektörler oldu. 
Platform tarafından yapılan çalışmaya göre, 2024’te tüketiciler e-ticaret sektörüyle ilgili en çok, sipariş ettikleri ürünlerin haber verilmeden iptal edilip daha yüksek fiyatla yeniden satışa sunulmasından şikayetçi oldu. Gönderilen ürünlerin, sitedeki görsellerle uyuşmaması veya kalitesiz ve ayıplı ürünlerin teslim edilmesi sıkça dile getirilen şikayetler arasında yer aldı. Ayrıca geç teslimat ve kargodaki sorunlar, yanıltıcı indirimler ve faturasız ürün teslimatı bu sektörle ilgili en çok şikayet edilen başlıkları arasında kendine yer buldu. 
Verilere göre, 2024’te internet platformları ile ilgili en çok şikayet içerik ve hizmet kalitesinden geldi. Kullanıcılar, platformlarda sunulan içeriklerin kalitesi ve güncelliği konusunda memnuniyetsizliklerini dile getirerek şikayetlerini platforma iletti. Yanıltıcı reklamlar ve abonelik iptallerinde yaşanan zorluklar, gizlilik ve veri güvenliği, erişim ve teknik problemler ve müşteri hizmetleri yetersizliği sıralanan diğer konular oldu. 
2024 yılında Şikayetvar’a finans sektörüyle ilgili ulaşan şikayetler incelendiğinde, kredi kartlarından habersiz şekilde para çekilmesi ve bankaların harcama itirazlarını olumlu sonuçlandırmaması en çok şikayet edilen konu olarak öne çıkıyor. İşlem ücretleri ve kart aidatları, kampanya ve puan problemleri, ATM sorunları öne çıkan diğer başlıklardan arasında yer aldı. 
2024 yılını kategori bazında değerlendirdiğimizde ise en çok şikayet edilen kategori 156 bin 449 şikayet sayısıyla kargo sektörü olduğu görünüyor. Özel bankalar 149 bin 43 şikayet sayısıyla ikinci sırada yer alırken GSM operatörleri 146 bin 142 şikayet sayısı üçüncü sırada konumlandı. 
Şikayetvar’ın yıl sonu değerlendirmesine göre ulaşım sektörü yüzde 4,2’lik müşteri memnuniyet oranıyla en az çözüm üreyen sektör oldu. Ulaşım sektörüyle ilgili gelen 87 bin 631 şikayetin yalnızca 3 bin 690’i çözülebildi. Kamu sektörü 9,2’lik çözüm oranıyla onu takip eden ikinci sektör olurken turizm, spor ve sağlık sektörleri yine 2024’te müşterisini memnun edemeyen sektörler arasındaydı. Kategori bazında değerlendirildiğindeyse şehir hastaneleri ilk sırada yer aldı. Devlet üniversite hastaneleri ikinci sırada, devlet hastaneleri ise üçüncü sırada yer aldı.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.