TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Uygulamalarımız appstore googleplay
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Abdulkadir Uraloğlu

haberingundemi.com.tr - Abdulkadir Uraloğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Abdulkadir Uraloğlu haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Türkiye'nin deniz dibi tarama filosuna yeni gemi Haber

Türkiye'nin deniz dibi tarama filosuna yeni gemi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, yazılı açıklamasında, Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda İstanbul, İzmir ve Samsun denizdibi tarama başmühendislikleri tarafından yürütülen faaliyetlerin hız kesmeden devam ettiğini aktardı. Yürütülen çalışmalar kapsamında deniz dibi tarama faaliyetlerinde kullanılmak üzere inşa edilen yeni DÖKER-1 gemisinin denize indirildiğine bildiren Uraloğlu, "750 metreküp taşıma kapasitesi, 7,5 knot hızı ve ortadan açılır yük boşaltma özelliğiyle yeni gemimiz, deniz dibi tarama kapasitemizi önemli ölçüde artıracak. DÖKER-1 gemisi, uzun dökü mesafelerinde sağlayacağı hız ve kapasite avantajıyla limanlarda, tersanelerde ve balıkçı barınaklarında yapılan tarama çalışmalarına hız kazandıracak. Ayrıca bin 700 metreküp kapasiteli emici tip yeni bir geminin inşa süreci de devam ediyor." değerlendirmesinde bulundu. 38 gemilik filoya yeni takviye Uraloğlu, mevcut 38 deniz aracı ve yaklaşık 210 personelle 2024'te 730 bin metreküp deniz dibi taraması gerçekleştirildiğine dikkati çekerek, büyüyen liman ve tersaneler ile balıkçı barınaklarının ihtiyaçlarına yanıt verebilmek adına çalışmalara devam ettiklerini belirtti. Türkiye'nin, üç tarafı denizlerle çevrili bir yarımada olduğu göz önüne alındığında deniz dibi tarama faaliyetlerinin büyük kapasiteli gemilerin limanlara güvenli şekilde yanaşabilmesi ve mevcut liman şartlarının iyileştirilmesi açısından önem taşıdığına işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti: "Deniz dibi tarama faaliyetleri, sadece büyük gemilerin elleçleme yapabilmesi için değil aynı zamanda gemi bakım-onarımları, yeni gemi inşa projeleri ve su yollarının emniyetli hale getirilmesi için de büyük önem taşıyor. Özellikle çevrenin, denizin ve kıyı şeridinin korunması, kıyı erozyonunun önlenmesi ve mevcut su derinliğinin muhafazası konularında bu çalışmalarımızı büyük bir titizlikle sürdürüyoruz. Bu faaliyetlerimizle hem çevreyi koruyor hem de Türkiye'nin deniz ticaretinde küresel rekabet gücünü artırıyoruz."

Milli banliyö tren setinde ilk üretim tamamlandı Haber

Milli banliyö tren setinde ilk üretim tamamlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Milli Banliyö Tren Seti Projesi kapsamında ilk setin üretimini tamamladıklarını bildirdi. Banliyö tren setlerinin Gaziantep’in şehir içi ulaşımını sağlamak için ilk olarak Gaziray Projesi kapsamında hizmete sunulacağını kaydeden Bakan Uraloğlu, “Milli Banliyö Treni Projesi’nin ilk seti Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edilmek üzere Sakarya’dan yola çıktı.” ifadelerini kullandı. Tren setlerinin hızı saatte 90 kilometre Tasarım ve donanımı ile şehrin kültürel dokusunu yansıtan araçların Gaziantep Büyükşehir Belediyesi için Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi (TÜRASAŞ) tarafından özel olarak üretildiğinin altını çizen Uraloğlu, “Tamamen yerli ve milli olarak geliştirilen Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi ile Cer Sistemleri ile donatılan araçlar güvenlik, ergonomi ve yolcu konforu açısından modern ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlandı. Proje kapsamında toplamda 32 araçtan oluşan 8 adet banliyö tren seti üretilecek. Her bir tren setinin işletme hızı saatte 90 kilometre olarak belirlendi.” ifadelerini kullandı. Toplam bin yolcu taşıma kapasitesi Uraloğlu ayrıca, ikisi sürücü kabinli olmak üzere dört araçtan oluşan bir setin 206’sı oturan, toplam bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olduğunun da altını çizdi. Uraloğlu, banliyö setlerinin konfor ve güvenliğin yanı sıra donanımındaki teknolojik ekipmanlarla dikkati çektiğini belirterek, sözlerine şu şekilde devam etti: “GAZİRAY banliyö setlerinin 32 adet yüksek güvenlikli yolcu kapısı, toplam 42 adet bilgilendirme ekranı, kör nokta kalmayacak şekilde konumlandırılmış her araç içinde 4 tane olmak üzere toplam 16 adet iç, 4 adet dış güvenlik kamerası ve ses sistemi gibi elektrik ve elektronik kontrollü ekipmanlara sahip olup bir sette yaklaşık 85 bin metre özel yangın performanslı demiryolu güç ve kontrol kabloları kullanıldı.” İthalat azalacak, ihracat artacak Uraloğlu, TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğünün tren setlerinde kullanılan Tren Kontrol ve İzleme Sistemi ile Cer Sistemi gibi kritik sistemleri geliştirirken, Sakarya Bölge Müdürlüğünün ise alüminyum gövde üretimi, iç giydirme ve montaj işlemleri gibi aracın tüm imalat, test ve devreye alma sürecini üstlendiğini kaydetti. Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Gaziray Projesi için üretilen Milli Banliyö Tren Seti ile ithalatı azaltarak Türkiye’nin banliyö taşımacılığına yönelik ihtiyacını yerli imkânlarla karşılamayı, ayrıca bakım ve onarım süreçlerini kolaylaştırıp bakım maliyetini düşürerek verimliliği artırmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda üretilen tren setleri ile ihracat yapılarak ülkemizin ekonomisine katkı sağlamayı da amaçlıyoruz.”  

'Kadın sürücü istihdam eden şirketlerimizi destekleyeceğiz' Haber

'Kadın sürücü istihdam eden şirketlerimizi destekleyeceğiz'

Bakan Uraloğlu, Dünya Şoförler Günü kapsamında Uluslararası Nakliyeciler Derneğini (UND) ziyaret ederek kadın tır şoförleri ile bir araya geldi. Konuşmasına Dünya Şoförler Günü'nü kutlayarak başlayan Uraloğlu, UND'nin sektöre katkılarına dikkati çekerek, bundan dolayı kendilerine teşekkür etti. Uraloğlu, ulaşım ve lojistik sektörünün gittikçe daha küresel hale gelen ve birbiriyle bütünleşen dünya ekonomisinin ve uluslararası ticaretin temel yapı taşı olduğunu belirterek, şunları kaydetti: "Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarının kesiştiği bir bölgede bulunan ülkemiz, dünya ekonomik merkezleri ile ham madde kaynakları arasındaki güzergah üzerinde stratejik olarak çok önemli bir kavşaktır. Bu eşsiz konumun sunduğu potansiyelden en üst seviyede ekonomik, siyasi ve kültürel kazanç sağlamak için son 22 yılda büyük mesafeler kat ettik. Türkiye'nin yıllardır süren altyapı problemini büyük ölçüde çözdük ve ülkemizi, Asya, Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Kafkaslar ve Karadeniz ülkeleri arasında ulaşımın her modunda uluslararası bir koridora dönüştürdük." "Bugün üç kıtada 70'e yakın ülkeye kara yolu ile taşıma gerçekleştiriyoruz. 60 ülke ile kara yolu taşımacılığı anlaşmamız var." diyen Uraloğlu şunlara dikkati çekti: "Özellikle pandemi dönemi ve sonrasında, dünya ticareti sekteye uğrarken Türkiye olarak, coğrafi konumumuz ve güçlü lojistik sektörümüz ile başarı hikayeleri yazdık. Türkiye, güçlü ulaştırma altyapısı ve üretim imkanları ile uluslararası kara yolu taşımacılığında hızlı bir büyüme sürecine girdi. Pandemi öncesi dönem ile karşılaştırdığımızda, bakanlığımızdan uluslararası taşıma yapmak üzere yetki belgesi alan firma sayısında yaklaşık yüzde 80, taşıt sayımızda ise yüzde 46 artış olduğunu görüyoruz." "Bugün ihracatımızın yüzde 33'ü kara yoluyla yapılıyor" Bakan Uraloğlu, Bakanlığın, taşımacıların önündeki sorunların çözümü için sektör ile sürekli istişare içerisinde olduğunu dile getirerek, bu çalışmalar neticesinde gerek Avrupa gerekse Asya ülkelerine yapılan taşıma kotalarında önemli artış sağladıklarını, geçiş ücretlerini büyük oranda kaldırdıklarını ve azalttıklarını söyledi. Alınan geçiş belgesi sayısının 1,7 milyona, ihraç sefer sayısının da 1,6 milyona ulaştığını bildiren Uraloğlu, atılan adımların Türkiye'nin uluslararası ticaretine de doğrudan yansıdığını ve bugün ihracatın yüzde 33'ünün kara yoluyla yapıldığını bildirdi. Uraloğlu, "Türkiye'nin ihracatı deprem ve talep düşüşüne rağmen 2023 yılında 256 milyar dolara çıktı. Sadece ülkemiz ihracatında değil, transit ticarette de taşımalardan aldığımız payı arttırdık. Ülkemiz hizmet ihracatı 100,8 milyar dolar seviyesine ulaşırken bunda taşımacılığın ve lojistiğin üstlendiği çok önemli bir rol var. Şimdi, Zengezur ve Kalkınma Yolu Koridorları gibi attığımız yeni adımlarla da sektörümüzün gücünü daha da arttırma ve geliştirme arzusundayız." ifadelerini kullandı. "Ticaretin sürdürülebilirliği için yeni taşıma pazarları oluşturmak öncelikli politikamız" Ticaretin sürdürülebilirliği için yeni taşıma pazarları oluşturmak, alternatif taşıma koridorları geliştirmek konularının öncelikli politikaları olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, konuşmasına şöyle devam etti: " Çin ile imzaladığımız Karayolu Taşımacılığı Anlaşması yürürlüğe girdi, 2024 yılında deneme amaçlı Çin taşımalarına başladık. Firmalarımız ile irtibat halinde sahadaki sorunları tespit ediyor, Çin tarafına iletiyoruz. 2025 yılının ilk yarısında Çin ile Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı yaparak, taşımaları daha da geliştireceğiz. Katar ile 14 Kasım 2024 tarihinde ikili kara yolu taşımacılığı anlaşmasını da imzaladık. Bölgedeki diğer ülkeler ile kara yolu taşımacılığı anlaşmasını tamamlayacağız. İmzalanan bu anlaşmalar, Kalkınma Yolu'nun kara yolu ayağının önemli noktaları olacak. Özellikle dijitalleşme alanında çoğu ülkenin önündeyiz. Bu konuda çeşitli ülkelere eğitimler düzenliyor, tecrübelerimizi paylaşıyoruz. Dünyada ilk defa Elektronik Geçiş Belgesi'ni geliştirdik. Taşımacılığı kolaylaştıracak bu tür dijitalleşme çalışmalarına devam edeceğiz." "Bakanlığımızın en önem verdiği konulardan birisi de profesyonel sürücülerimiz" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bakanlığın en önem verdiği konulardan birinin profesyonel sürücüler olduğunu dile getirdi. Şoförlük mesleğinin yüzyıllardan beri varlığını sürdüren bir meslek olduğunun altını çizen Uraloğlu, "Yüzyıllar önce hayvanların gücüyle çalışan taşıtların 19. yüzyıl itibarıyla yerini modern taşıtlara bırakmasıyla birlikte şoförlük de değişti ve dönüştü. Uzun yıllar boyunca bu meslek daha çok erkeklerin egemen olduğu bir alandı ancak artık çok iyi biliyoruz ki mesleklerin cinsiyeti yoktur. Bir ülkede kadınlar toplum hayatında etkin değilse, emin olun o ülkenin kalkınması, büyümesi, gelişmesi, hedeflerini gerçekleştirmesi asla mümkün değildir." yorumunu yaptı. "Kadınlar sadece aile kurumunun kurucusu ve koruyucusu değil, ülkemizin, Türkiye Cumhuriyeti’nin de en büyük değeridir. Günümüzde dünya hızla değişirken kadınlar da iş dünyasında her alanda daha aktif hale geliyor." diyen Uraloğlu şunlara vurgu yaptı: " Bu değişim, nakliye sektöründe de etkisini gösterdi. Artık kadın şoförler sektörün ayrılmaz bir parçası haline geldi. Bu nedenle kadın meslektaşlarımıza eşit fırsatlar sunmalı, çalışma koşullarını iyileştirmeli ve mesleki gelişimlerini desteklemeliyiz. Bakın, profesyonel sürücü temini tüm dünyada gittikçe daha da büyük bir sorun olmaya devam ediyor. Geçici bir çözüm olarak, şoförlerin sürücülük yapabileceğine dair sağlık raporunu ibraz etmeleri şartıyla 69 yaşına kadar çalışabilmelerine müsaade ettik. Soruna kalıcı bir çözüm bulunması amacıyla da sektör temsilcileri ve uzmanların katılımıyla çalışmalar yürütüyoruz. Sektörde özellikle kadınların ve gençlerin istihdamını önemsiyoruz." "Kadın şoförler sektörümüze yeni bir soluk getirecek" Bakan Uraloğlu, "Bakanlık olarak sürücülerimizin, gerek yurt içi gerekse uluslararası taşımalarında güvenli bir şekilde park edebilecekleri, dinlenebilecekleri daha fazla tır parkı ihtiyacını karşılamak için yeni bir İPA, yani Avrupa Birliği projesine, başlamayı da planlıyoruz. Konsept olarak kabul edildi ve şu an şartname ile bütçeleme çalışmaları sürüyor." ifadelerini kullandı. Proje sayesinde ana ulaşım aksları üzerinde, uluslararası standartlarda kurulacak yeni park alanlarının, sürücülerin tamir, bakım gibi ihtiyaçlarını karşılarken akıllı ulaşım sistemleri ile donatılarak, sınır kapıları ile de entegre çalışabileceğini bildiren Uraloğlu, konuşmasını şöyle tamamladı: "Projenin en önemli hedeflerinden birisi de emniyetli ve güvenli tır parkları oluşturarak, sürücülerin özellikle de kadın sürücülerin bu alanda istihdamını kolaylaştırmak. İnanıyorum ki bu tür çalışmalarımızla yakın gelecekte nakliye sektöründe kadınların sayısı daha da artacaktır. Kadın şoförler sektörümüze yeni bir soluk getirecek, daha verimli ve güvenli bir taşımacılık anlayışının oluşmasına katkı sağlayacaklardır. Az önce UND ile yaptığımız toplantıda da kadın sürücü istihdam eden sektörümüzü, şirketlerimizi bakanlık olarak destekleme kararı aldık." Bakan Uraloğlu, konuşmasının ardından kadın tır şoförleri ile aile fotoğrafı çektirdi.

Demir yollarıyla 8 ayda nüfusun  iki katından fazla yolcu taşındı Haber

Demir yollarıyla 8 ayda nüfusun iki katından fazla yolcu taşındı

Yılın 8 aylık dönemine ilişkin demir yolu yolcu istatistikleri açıklandı. TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü tarafından işletilen YHT, Marmaray, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı, Başkentray, bölgesel ve ana hat trenlerini ağustosta 20 milyon 667 bin 44 kişinin kullandığını belirten Uraloğlu, ocak-ağustos döneminde taşınan yolcu sayısının ise Türkiye nüfusunun iki katına ulaştığını ifade etti.  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Bakanlığa bağlı kent içi raylı sistemler, yüksek hızlı tren, ana hat ve bölgesel trenleri 8 ayda 177 milyon kişi kullandı. Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde son 22 yılda uyguladığımız demir yolu yatırımları ve politikaları sayesinde vatandaşlarımızın demir yoluna olan ilgisi her geçen gün arttı. Seyahat konforunu artırarak hızlı ve güvenli taşımacılığı tesis ettik. Bu sayede vatandaşlarımızın demir yoluna daha çok rağbet göstermesine vesile olduk." değerlendirmesini yaptı. Marmaray ile 143 milyon 692 bin yolcu seyahat etti Uraloğlu, kent içi raylı sistemler sayesinde özellikle büyükşehirlerde yaşanan trafik sıkışıklığını çözdüklerine işaret ederek, mega kent İstanbul'un yolcu yükünü omuzlayan Marmaray'ı söz konusu dönemde 143 milyon 692 bin 146 kişinin kullandığını bildirdi. Hattın İstanbul şehir içi trafiğini rahatlatmadaki en önemli faktörlerden biri olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Marmaray sadece ağustosta 16 milyon 679 bin 354 yolcumuza hizmet verdi. İstanbul'daki diğer iki kent içi raylı sistem hattımız olan Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı ile Halkalı-Bahçeşehir Hattı'nı ise ocak-ağustos döneminde 1 milyon 896 bin 219 vatandaşımız kullandı." bilgisini verdi. Bakan Uraloğlu, Ankara'nın merkezinden geçerek şehrin doğu ve batısını birbirine bağlayan Başkentray'ı Bakanlık olarak şehre kazandırdıklarını anımsatarak, bu sayede başkentin de şehir içi trafiğine önemli ölçüde nefes aldırdıklarını kaydetti. Başkentray'ın toplu taşıma sistemlerine ve YHT ile entegre hizmet verdiğine dikkati çeken Uraloğlu, başkentlilerin Başkentray'ı tercih etmeye devam ettiğini, ağustosta 1 milyon 650 bin 34, 8 ayda ise toplam 15 milyon 456 bin 609 kişinin bu sistemi kullandığını bildirdi. Demir yolu ulaşımına talep her geçen gün artıyor Abdulkadir Uraloğlu, demir yolu ulaşımına talebin her geçen gün arttığını belirterek, özellikle YHT, bölgesel ve ana hat tren seferlerine ilginin zirve yaptığını vurguladı.  Ağustosta ana hat ve bölgesel trenleri 942 bin, YHT'leri 1 milyon 107 bin 339 kişinin kullandığını aktaran Uraloğlu, şunları kaydetti: 2024 yılının 8 ayında ana hat ve bölgesel trenlerimizle 7 milyon 701 bin 36 kişi seyahat etti. YHT'de ise bu rakam 8 milyon 296 bin 248 olarak gerçekleşti. Demir yolu ulaşımının güvenli, hızlı ve konforlu olması yolcular tarafından tercih sebebi. YHT hatlarımızda, ana hat ve bölgesel tren seferlerimizde vatandaşlarımızın taleplerini karşılamak adına çalışmalara devam ediyoruz. Demir yolu ulaşımındaki bu gelişmeler sürdürülebilir ulaşım ve çevre dostu taşımacılık hedeflerine de katkı sağlıyor. Demir yoluna olan rağbeti artırmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.